طرز تهیه خوراک مرغ

چگونه خوراک مرغ خوشمزه درست کنیم؟

برای رای دادن کلیک کنید!

میانگین امتیاز: 4.3 / 5. تعداد آرا: 8

آیا تا بحال دنبال طعمی منحصر به فرد و شگفت انگیز برای مرغ بودید؟ اگر جوابتان مثبت است پس ما دستور پخت متفاوت با ادویه جات خاص برای شما در نظر گرفتیم.

با یک جست و جوی ساده در گوگل می شود هزاران دستور پخت مرغ پیدا کرد. اما این دستور پخت خوراک مرغ بسیار لذیذ با ادویه خاص ما مزه و عطر استثنایی به غذای شما می دهد.

غذاهای مختلفی می شود با مرغ آماده کرد مانند خوراک مرغ ساده، خوراک مرغ مجلسی، مرغ سوخاری و ….

این دستور پخت که ما برای شما در نظر گرفتیم خوراک مرغ ساده با رب است. شاید شما به دنبال خوراک های خیلی متفاوت تر از این باشید، اما ما به شما قول می دهیم که همین خوراک مرغ ساده که در نظر گرفته ایم طعمی فوق العاده عالی و عطری بی نظیر دارد.

مواد لازم برای تهیه این خوراک مرغ:

  • سینه مرغ 4 تیکه
  • رب گوجه 2 قاشق غذاخوری
  • 1 پیمانه آب جوش
  • 1 پیمانه پیاز رنده شده
  • 4 حبه سیر خرد شده
  • روغن زیتون ۳ قاشق غذاخوری
  • ادویه مرغ گلبرگ 1 قاشق غذاخوری
  • نمک به میزان لازم
خوراک مرغ خوشمزه

ابتدا در یک ماهیتابه روغن زیتون را گرم کنید، سپس پیاز را به آن اصافه کرده و تفت می دهید تا زمانی که به رنگ طلایی تغییر کند و پس از آن سیر را اضافه کرده و سرخ کنید.

قبل از اضافه کردن مرغ 1 قاشق غذا خوری ادویه مرغ گلبرگ به سیر و پیاز اضافه کرده و آن را تفت دهید تا عطر ادویه آزاد شود.

حتی شما می توانید به جای رب گوجه در این مرحله از پودر گوجه گلبرگ استفاده کنید که مانند رب گوجه لعاب و رنگ فوق العاده ای به خوراک شما می دهد. در صورت استفاده از پودر گوجه نکته ای که حائز اهمیت است این می باشد که پودر گوجه حتما در این مرحله از پخت به غذا اضافه شود و با روغن و پیاز خوب تف داده شود تا عطر خامی پودر گوجه از بین برود و سپس یک لیوان آب به آن اضافه کنید و خوب بهم بزنید تا تمام پودر گوجه با آب مخلوط شود.

بعد از 1 دقیقه مرغ هارا به تابه اضافه کنید و در سیر و پیاز و ادویه مخلوط کنید و سپس شعله گاز را کم کنید و درب ماهیتابه را به مدت 10 دقیقه ببندید.

بعد از ده دقیقه درب تابه را باز کرده و مرغ ها را هم بزنید و سپس آب جوش و رب و نمک را اضافه کنید و شعله را زیاد می کنید تا شروع به قل زدن کند و 5 دقیقه بعد شعله را دوباره کم و مدت 15 دقیقه زمان دهید تا سس غلیظ شود. خوراک مرغ شما آماده است. می توانید آن را با برنج و یا نان و سبزیجات تازه سرو کنید.

این دستور خوراک مرغ ساده و خوشمزه مرغ با رب گوجه فرنگی را می توانید براحتی درست کنید و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید.

تاثیر پودر پیاز در تهیه خوراک های مرغ

پودر پیاز در انواع غذاها استفاده می شود، مخصوصا خوراک ها و خورش ها. پودر پیاز تاثیر فوق العاده ای در عطر و طعم غذا های گوشتی دارد. استفاده از یه قاشق غذا خوری پودر پیاز در خوراک مرغ باعث برطرف شده بوی بد مرغ می شود. شما می توانید پودر پیاز خالص و کاملا بهداشتی را از فروشگاه گلبرگ تهیه کنید و در غذا های خود استفاده کنید.

تاثیر پودر آویشن در غذا

پودر آویشن را می توان در هر نوع غذایی استفاده کرد و خیلی از آشپزهای قدیمی راز غذاهای خوشمزه خود را استفاده از پودر آویشن می دانند. بهترین نوع پودر آویشن، پودر آویشن شیرازی می باشد که عطر آن معمولا چند برابر دیگر آویشن های موجود در بازار می باشد. که شما می توانید این محصول را از فروشگاه گلبرگ تهیه کنید.

ادویه پاپریکا در مرغ

یکی از پر طرفدارترین ادویه جات، پودر پاپریکا است، که دو نوع از آن در بازار وجود دارد پاپریکای ایرانی و پاپریکای خارجی.

پاپریکای ایرانی معمولا رنگ کمتری نسبت به پاپریکای خارجی دارد، ولی عطر آن بیشتر می باشد. پودر پاپریکای گلبرگ نیز از بهترین فلفل های دلمه ای قرمز تهیه شده و به صورت کاملا خالص و بهداشتی آماده شده است.

پودر پاپریکا تاثیر زیادی در طعم مرغ دارد. سرآشپزهای حرفه ای از فلفل دلمه ای برای خوراک های مرغ استفاده می کردند اما نمی توانستند مقدار زیادی به غذا اضافه کنند. چون فلفل دلمه ای باعث تلخی غذا می شود. به همین دلیل استفاده از پودر پاپریکا جایگزین فلفل دلمه ای در غذا ها شد. شما حتی می توانید به جای استفاده از رب گوجه و یا پودر گوجه از پودر پاپریکا استفاده کنید. چون پودر پاپریکای خالص رنگ خیلی خوبی دارد و می توان جایگزین مناسبی برای رب و یا پودر گوجه باشد.

برای درست کردن این خوراک مرغ هم می توانید بجای رب گوجه از 3 قاشق غذا خوری پودر پاپریکا استفاده کنید و نگران تلخ شدن مزه خوراک مرغ نباشید. امتحان کردن آن امکان دارد که شما دیگر به روش های گذشته این غذا را درست نکنید و این فقط از این روش برای تهیه خوراک مرغتان استفاده کنید.

ادویه مرغ گلبرگ یک ادویه کامل است که از زردچوبه، لیمو، فلفل سیاه، پودر سیر، پودر پیاز، آویشن، پاپریکا، پونه کوهی، رزماری و تخم گشنیز تشکیل شده است، که ترکیب این ادویه جات خوش عطر، طعم مرغ شما را چندین برابر خوشمزه تر می کند.

شما می توانید از قسمت فروشگاه سایت، این ادویه را سفارش دهید و بعد از استفاده نظر خود را برای ما بنویسید. علاوه بر این ما چندین دستور پخت متفاوت داریم که می توایند از صفحه اینستاگرام ما آن ها را ببینید.

برای رای دادن کلیک کنید!

میانگین امتیاز: 4.3 / 5. تعداد آرا: 8

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد